MAJLIS AGAMA ISLAM NEGERI JOHOR KUNJUNGI RZ

RZ LDKO CilegonBANDUNG. Majlis Agama Islam Negeri Johor yang diketuai oleh YB Abdul Mutalib melakukan kunjungan ke RZ cabang Bandung pada hari Senin (12/05). Kunjungan ini sebagai ladang silaturahmi sekaligus studi banding program-program yang dimilki oleh RZ. Hadir pula dalam rombongan tersebut 15 orang pejabat Majlis Agama Islam se-provinsi Johor, Malaysia.

Majlis Agama Islam merupakan lembaga pengelola dana zakat, infaq dan shadaqah di Provinsi Johor. Selain itu, lembaga yang memiliki visi untuk membentuk individu dan masyarakat yang senantiasa berpegang teguh kepada ajaran Islam seluruhnya untuk melahirkan masyarakat yang berakhlak mulia ini, juga mengelola dana wakaf dari para donaturnya.

Para pejabat Majlis Agama Islam Negeri Johor disambut baik oleh CEO RZ Nur Efendi di kantor RZ cabang Bandung. Nur Efendi menjelaskan terkait empat rumpun senyum program pemberdayaan RZ. “Semoga RZ bersama Majlis Agama Islam Negeri Johor dapat bersinergi dan memberi inspirasi untuk mensukseskan program-program pemberdayaan,” ungkap Nur Efendi.

YB Abdul Mutalib selaku ketua Majlis Agama Islam Negeri Johor mengungkapkan, kami tidak sia-sia belajar langsung ke Rumah Zakat, kita begitu sangat terbantu dengan pemaparan yang disampaikan oleh CEO RZ Nur Efendi. Program-program yang dimiliki oleh Rumah Zakat akan menjadi bekal wawasan bagi kami untuk dibawa ke negeri kita.

Pada akhir acara, pihak Majlis Agama Islam Negeri Johor memberikan cendramata untuk RZ, begitupun sebaliknya. Acara silatutahmi pun ditutup dengan foto bersama direksi RZ bersama para pejabat Majlis Agama Islam Negeri Johor.***

Newsroom/Diki Taufik
Bandung

Tags :
Konfirmasi Donasi